Tuesday, July 20, 2010

Masalah

P1000887
Kalau semua masalah secantik Sudoku Kanak-Kanak, duduk satu hari dengan masalah pun tak mengapa.

Jangan ributkan diri dengan pelbagai masalah. Banyak sangat fikir nanti serabut. Kalau dah tua boleh jadi hypertension dan strok.

Monday, July 19, 2010

Ukhuwwah Berkekalan Walau Tidak Bersama

Sahabat,
Walau di mana engkau berada
Walau apa yang engkau lakukan
Aku doakan semoga engkau sentiasa
Maju dan konsisten
Walau kita tidak lagi duduk semeja
Bertepuk tampar di kala santai
Bertegang leher ketika serius
Namun ia sebahagian dari proses
Mendewasa dan mematangkan kita
Ia kenangan bersama milik kita
Jangan jadikan alasan
Untuk tidak lagi menjalin ikatan
Kerana kita bukanlah bintang
Menyusur bukan beerti tidak berbisa
Engkau tetap hebat dengan caramu sendiri
Semoga suatu masa nanti
Kita dipertemukan lagi
Dalam suasana yang segar dan tenang

Friday, July 09, 2010

"Baby Baru"

Betul. Sejak mengaji aku mengidam nak pakai Compaq. Orang kata dia seperti namanya, kompak dan reliable. Sampai ke sudah (dah kena beli dek HP) tak dapat lagi. Aku biasa guna HP Proliant untuk project deployment. After sales service agak baik. Tapi tak sangka projek baru ni bos kecik bagi Compaq 511 ni.



Nakal bos, dia anggap laptop ni untuk ikat aku agar setia dalam group dia. OK la tu, aku anggap dia macam gula-gula.

Harga di internet tak sampai RM2k, tapi spec agak OK. Satu kelebihan Compaq ialah keyboard dia sangat selesa dan buat kita geram menekan butangnya yang lembut dan sopan. Tapi kalau guna duit sendiri baik beli Asus Taiwan mari. Murah dan bukan US made.

Thursday, July 08, 2010

Pokok Hiasan Beracun (email)

Pokok beracun-




Salam,
Sila perhatikan pokok hiasan ini betul-betul. Jika anda sayangkan anak-anak dan keluarga anda, musnahkan pokok hiasan ini segera. Sekiranya anda menanam di kawasan rumah, meletak diruang tamu atau di tempat letak kereta. Pastikan selepas membaca posting ini segera pindahkan pokok ini ke tempat yang jauh dari anak-anak anda.


Pokok hiasan ini adalah yang sangat beracun boleh mengakibatkan kematian sekiranya anak anda mengigit daunnya. Kandungan racun yang kuat boleh membunuh kanak-kanak dalam masa kurang dari 1 minit. Bagi orang dewasa pula boleh membawa maut kurang dari 15 minit. Bayangkan betapa kuatnya racun yang terdapat pada daun pokok ini. Racun atau getahnya yang masuk ke dalam mata boleh menyebabkan buta.


Kanak-kanak yang suka mengunyah terutama yang berumur 1 tahun ke 3 tahun yang tidak tahu apa-apa mungkin terkunyah daun pokok hiasan ini yang anda letak diruang tamu atau ditempat letak kereta, membawa padah.


Kesan apabila mengigit daun beracun. Lidah akan terus membengkak dengan serta merta dan menghalangkan penafasan. Ini akan menyebabkan kematian kerana tidak dapat bernafas. Sila sampaikan kepada jiran-jiran dan saudara mara yang menanam pokok hiasan ini supaya memusnahkan pokok ini segera.


Pokok ini sering terdapat di pejabat-pejabat dan sekolah-sekolah sebagai pokok hiasan kerana senang dijaga. Ia berasal dari Kenya , Rwanda dan Uganda . Senang tumboh di iklim negara ini. Daun yang besar dan hijau selalu diletak di kawasan taman awam.


Sila maklumkan kerana terdapat kes kematian yang jarang dilapurkan diakibatkan oleh pokok ini. Selalu kes ini diklafikasikan sebagai "food poisoning".


Keprihatinan anda menyebarkan berita ini mungkin dapat menyelamatkan nyawa seseorang.

Tuesday, July 06, 2010

Kumpulan Saff One

Tak sempat minta nyanyi live Awan Terpilu Emas Awanan. Masih kacak bergaya depa ni.

Monday, July 05, 2010

Layan Tanjung Karang

Kenduri Kahwin sepupu di Ban 4. Buat buat wallpaper nih.

Thursday, July 01, 2010

Dari Youtube: Azzam Tamimi

Ini eksperimen aku untuk embed youtube. Azzam Tamimi speaker yang mantap kalau bercakap tentang Palestin. Aku jumpa dan berkenalan dengannya ketika Konvensyen Berakhirnya Agenda Zionis. Tak, aku sahaja yang kenal dia, dia tidak.