Thursday, November 10, 2005

Top Ten Sign You Are Addicted to Blog

Dulu aku banyak menulis Top Ten ni, terutama bila tengah tension buat kerja. Bila penatpun begitu, jiwa mudah teransang untuk menyewel mana-mana yang patut. Ini antara yang sempat aku racaukan baru-baru ini.

Top Ten Sign You Are Addicted to Blog (Memang ada pengaruh Dave Letterman, aku mengaku. Nanti aku nak buat dalam English dan hantar ke website Late Show)

10. Setiap pagi, sebelum soccernet atau Malaysiakini, anda melayari roime.blogspot.com dan menyumpah blogger berkenaan sekiranya dia tidak apdet

9. Kerja anda: 10 minit membuat eksperimen, 50 minit membaca blog

8. Anda beli digital kamera semata-mata untuk mengisi gambar di dalam photoblog anda

7. Buku di makmal ditambah huruf B dan tertera sebagai "Labarotary BLog Book"

6. Key Performance Index atau KPI anda tercatat: Menghasilkan 10 posting blog setiap bulan.

5. Anda meminta subordinates menghantar laporan mengikut format html (blog)

4. Anda memanggil anak-anak buah anda sebagai "bloggers"

3. Ayat yang sering didengar bila berborak dengan anda: "Nanti kau baca aje dalam blog aku".

2. Anda memandang rendah peers yang tidak ada weblog sendiri (baca posting terbaru The Phenomenon)

2. Syarat meminjam notebook anda: Layari drivedbyblog.blogdrive.com, isi sekurang-kurangnya 2 komen dan tulis sesuatu di shoutbox.

1. Atas kad jemputan kahwin anda, selain tertera nombor telefon, terdapat juga alamat blog anda.

Sendal dari Abouti

No comments: