Thursday, September 14, 2006

Retro: Aku Geram Ni

Email lama. Mengenai Boikot.

AKU GERAM NI...
Aku geram ni,
US, Israel, Yahudi tak sedar diri,
Mengganas, membunuh kerjanya lagi,
Orang Islam bagai hilang gigi,
Melawan dikata Islam zalim, keji,
Nak lawan, dihalang birokrasi,
Tak lawan, alasan menggunung tinggi,
Tambah dosa lagi.

Aku geram ni,
Benci punya benci,
Rupanya aku ada juga 'support' si bedebah ni,
From head to toe, diorang dalangi,
Badan dan jiwa campur benda tak suci,
Sebab tulah, doa tak makbul hingga kini.


Aku geram ni,
Dulu syampu Pantene aku langgani,
Head & Shoulder, Sunsilk pun digemari,
Sekarang sebab marahkan Yahudi,
Sabun ketul pun, rambut ku boleh cuci.

Aku geram ni,
Zest, Lux, Camay, Dove rangkaian sabun mandi,
Sental badan buang peluh dan daki,
Rupa-rupanya dana mereka bertambah bila kita beli,
Aku tak rela, langsung sabun cap kapak ku guna pun wangi.

Aku geram ni,
Dulu, sebab nafsu perut ku ni,
'Santap' di Pizza Hut, McDonald, Paradise, Kantis + KFC,
Tak cukup dengan itu, McBurger, Arby's, Tika pun disinggahi,
Sekarang allergik, meluat lagi,
Walaupun tak pandai masak, lebih rela makan nasi basi.

Aku geram ni,
Jejaka di sana minum Coca Cola & Pepsi,
Rupa-rupanya Pay Every Penny To Save Israel,
Di sebelahnya pula sedang 'tonyoh' gincu Revlon bikin mulut seksi,
Berkepit ke sana ke mari,
Betapa hukum diinjak dengan kaki.

Aku geram ni,
Memang aku hantu biskut dan roti,
Samba, Fun, Hohos, Cup Cake & Twinkies,
Sampai bila-bila pun ku takkan sentuh lagi,
Ibarat memuaskan selera dnegan peluru besi,
Membunuh muslim mujahidin termasuk baby.

Aku geram ni,
Dengar kaset nasyid & ceramah, walk man guna bateri,
Duracell, Energizer, & Eveready,
Harapkan pahala bertambah, ilmu pun dapat lagi,
Sedar tak sedar, dosa ku beban diri,
Cari bateri lain barulah ilmu diberkati,
Lebih mudah dihayati dan di amali.

Aku geram ni,
Mulai saat ni,
Perisytiharaan baraah perlu dalam diri,
Putuskan hubungan dengan Amerika & Yahudi,
Yang selama ini Islam dimusuhi,
Lumpuhkan ekonomi mereka itulah janji,
Buat apa kita beli

p/s : Bantulah saudara islam kita di palestin dengan memboikot barangan Israel.

No comments: