Friday, September 10, 2010

Alfathihah buat ukhti Raihana Zainuddin

Dari http://www.sinarharian.com.my/pahang/content/story8149961.asp

Sementara itu dalam nahas berasingan, seorang penumpang sebuah kereta maut selepas kereta yang dinaiki merempuh belakang sebuah lori treler membawa muatan besi di Kilometer 226, Lebuh Raya Pantai Timur (LPT) dekat Kuantan, awal pagi kelmarin.

Mohamed Fauzi berkata, dalam nahas kira-kira jam 1 pagi itu, mangsa, Raihana Zainuddin, 26 dari Seksyen 9 Shah Alam yang berada di tempat duduk penumpang belakang dipercayai tercampak ke hadapan dan meninggal dunia di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala.

Menurutnya, pemandu kereta dan seorang lagi penumpang bagaimanapun terselamat dan hanya mengalami kecederaan ringan bagaimanapun mereka dihantar ke HTAA menerima rawatan.

“Kereta yang dinaiki mangsa dipercayai dalam perjalanan dari arah Kuala Lumpur menghala ke Kuantan dan bergerak mengekori belakang lori treler terbabit.

“Ketika sampai di lokasi nahas, pemandu kereta dipercayai gagal mengawal kenderaannya lalu merempuh belakang lori terbabit menyebabkan mangsa yang berada di belakang tercampak ke depan,” katanya.

No comments: