Friday, September 03, 2010

Top Five Rejected Proposed Wasilah/Platform

Dah takde kerja sangat, aku terfikir beberapa kependekan yang agak ranggi dan sesuai digunakan oleh aktivis Islam. Aku reka sahaja, tapi jangan terperanjat kalau ada sahabat Indonesia kutip nanti. *Ada lebih dari 5 sebenarnya.

6. HAMIS untuk Harakah Mahasiswa Islam Malaysia. Ditolak pendaftarannya oleh HEP kerana namanya yang 'kurang bersih'.
5. PEKASAM untuk Pergerakan Siswa Malaysia. Pendaftaran ditolak kerana dikatakan menyerupai pergerakan sedia ada yang nama hampir serupa.
4. WAKAKA Wanita Kumpulan Aksi Keselamatan Antarabangsa. NGO untuk memperjuangkan keselamatan wanita dari penyeluk saku, peragut atau pengendap. Belum diterima kerana belum check IPR samada FIFA 2010 South Africa ada patentkan perkataan Wakaka tu.

3. GEMPAK untuk Gerakan Mahasiswa Peri Aktif. Ini terlampau ranggi. Kena reject kerana dikhuatiri ada unsur-unsur subversif bercampur barbarian educated aktivis. Pihak HEP masih meneliti kertas cadangan.

2. PACARAN untuk Pemuda Cinta Ramadhan. Agak catchy untuk menarik perhatian. Ingatkan menggalakkan berpacaran. Berpacaran dengan Quran dan Qiyamullail. Hmm Program 2Q. Dah macam Program Motivasi lah pulak.

1. IBIS untuk Ikatan Bujang Istiqamah. Bukan aku, Pak Agus yang reka, buat mengenakan kami-kami yang masih bujang ketika itu. Aku pernah memegang jawatan Timbalan Presiden untuk beberapa penggal.

No comments: