Sunday, December 03, 2006

Reciter CDROM

Setelah sekian lama aku dilanda kebosanan lantaran menggunakan quran online reciter.org yang servernya asyik down. aku tekad. Untuk membulatkan tekad itu, aku pasrah dengan berterbangannya kertas-kertas, yang di dadanya tertera bahawa ianya sah diperlakukan dengan harga satu dollar US, sebanyak 18 helai semuanya. Convert ke RM, ada sekitar RM80 termasuk pos penghantaran. namun aku yakin ia mampu membuat aku ceria.


Reciter.org edisi CDROM memang tiada bezanya dengan versi internet, cuma aku tidak lagi perlu menunggu server IANA yang slow (akupun secara fitrahnya jadi DOWN GILERRR) untuk download surah yang ingin kubaca atau hafal. Versi CDROM juga sama seperti versi internet, membenarkan kita untuk menukar qari atau bahasa Inggeris atau Arab. Cuma tafsir dalam Arab dan terjemahan hanya satu bahasa yakni Inggeris. Boleh update barangkali dan kali barangnya. Insya Allah semoga diperkuatkan keazaman untuk bermuamalah dengan lebih intense dengan surat-surat cinta Allah (wording Mas Dadang) ini.

Nak copy? Boleh lagipun RM80 tu masih boleh dikongsi ongkosnya hehehe.

No comments: