Friday, January 04, 2008

Salah Kunci

Aku ingin berkongsi sedikit cerita . Aku ikut style Naga, kawan blogger bukunota. Biasalah sebagai tanda admire.

Malam Sabtu. Biasalah main futsal. Aku dan kawan-kawan.
Tumpang kunci, dompet dan handphone di beg Awang kawanku.
Main OK tapi ramai. Last game satu assist satu goal. Puas hati. Kena rush balik.

Kereta pula tak boleh hidup engine.
Tekan-tekan kunci tak nak start.
Pulas-pulas stereng tak boleh.
Gerak-gerak tayar tak boleh.

Kerabat ada yang nak balik awal.
Veron cuba tekan-tekan kunci tak nak start.
Ijok cuba tolong pulas-pulas stereng tak boleh.
Veron cuba gerak-gerak tayar tak boleh.

Tiba-tiba Ijok tertekan alarm pada kunci.
Kereta selang dua belah yang berbunyi. What the hell? Rupanya aku terambil kunci kereta Awang.

Malu. Pecah perut gelak. Semua ketawa cuma beza. Ijok dan Veron mentertawakan. Aku ditertawakan.

Moral of the story:
1) Fokus: Walaupun kunci Wira dan Satria sama, kunci stereng selalunya berbeza-beza. Kat situ aje dah fail.
2) Kaum kerabat yang baik sukar dicari. Veron & Ijok, you rock!
3)Tak reti-reti bawa beg sendiri?

No comments: