Wednesday, February 16, 2005

Adakah aku tidak bersyukur sesama manusia?

20050228
Selepas menghantar isteri ke program di Shah Alam, kereta buat hal. Bateri kong kerana buka lampu kecil semasa hujan. Mujurlah ada sahabat-sahabat membantu dengan buat jumper, tolak, idea, air liur, pakat gelak atau tukang meriah dsb. Terima kasih kalian.


20050215
Semalam bateri kereta meragam. Selepas mencuba beberapa kali dan gagal menghidupkan enjin, saya cuba mencari bengkel. Mujurlah ada sebuah bengkel kereta. Walaupun sudah tutup, namun pemilik kedai terpaksa membuka pintu kedai lantaran tidak tahan dengan ketukan yang bertalu-talu. Selepas membeli bateri berharga RM120 (mahal tu) secara dua kali bayar (bayar 60 + IC, esok datang balik langsaikan bakinya), saya mencuba buat kali pertama mengganti bateri kereta. Di dalam gelap, di tengah orang ramai yang lalu lalang kerana ada pasar malam di tapak berdekatan. Tengah sibuk memulas skru, ada sorang mamat ni sudi menolong. Ligat semacam, saya sangka dia pernah kerja di bengkel kereta. Rupanya kerja cleaning di JPM Putrajaya. Namanya Mohan dari Dengkil. Terima kasih diucapkan. Semoga success selalu.


20050119
Terima kasih dua brother Propel yang sudi angkut motor yang pancit dari KM berhampiran susur keluar PLUS-Kajang (menghala ke KL) sehingga ke Taman Mewah Kajang. Hanya tuhan yang mampu membalas keikhlasan kalian.

No comments: