Friday, July 08, 2005

Handphone Sony Ericsson T610.

24 June merupakan satu tarikh yang agak penting. Dari forum lowyatt.net, secara tiba2 aku mendapat peluang membeli Sony Ericsson impianku dengan harga murah. Sebelum ini aku terbayang utk sekurang2nya dapat beli T290 atau T68i yg berharga sekitar 290. Tiba2 ada sorang Mamat ni nak jual T610 dia dengan harga RM300. Terus kami jumpa di Low Yatt untuk urusan jual beli. Sekarang impian kecil tercapai. Sejak T39 rosak, aku terpaksa menyertai pakatan Dark Side dan membeli handphone recon Nokia 3315. Sekarang SE T610 milikku.
Features paling utama di dalam kriteriaku adalah: Selain polyphonic & colour screen, adalah technology bluetooth. Aku sedang berusaha mencari pda murah yg juga ada bluetooth. Apabila dongle bluetooth sudah ada di Mac Mini, mudah bagiku untuk memindahkan data. Pengalaman bermain infrared telah kulalui ketika menghubungkan antara Palm Zire21 dengan SE T39. Bagus teknologinya tetapi kedua-dua device perlu diletakkan berdekatan. Kalau bluetooth, 10 meter masih tiada masalah.
Selain itu, bonus yg rasanya kurang bernilai padaku ialah kamera. Ia tidak sebaik Aiptek Pencam VGAku yang hilang bersama Zire 21, jauh sekali hendak dibanding dgn Panasonic NV GS15 atau Konica Minolta X31.
Tetapi bolehla.
Tambahan:
Sangat mudah untuk membuat connection bluetooth dengan TT.

No comments: