Friday, July 08, 2005

Palm Tungsten T

Palm Tungsten T atau nama timangannya TT adalah PDA yg saya idamkan. Sudah lama saya teringin PDA yg boleh dipanggil PDA. Zire 21 mudah, ringkas, power saving & usb ease, tetapi semuanya tinggal kenangan. Siapa punya angkara ni? Terpaksa saya ronda2 ebay, lelong.com & lowyatt.net untuk mencari penggantinya. Tungsten T ini saya dapat dari seorang businessman pada 27 Jun 2005. Dia beli 8 bulan lepas, tetapi jarang guna kerana ada Nokia Communicator. Memang under optimize, USB port pun macam nak karat, CD & packages ntah kat mana. Sementara grafiti & display masih macam baru, body luar ada 10 persen scratch. Tapi dia throw 128Mb MMC card, okla. RM 320. Thanks Abg Lan. Member ada TT2 so saya rasa tiada masalah untuk adapt TT family.
Yang paling penting ada bluetooth. Kemudian SD/MMC card slot in. Features lain kalau baca review TT user, banyak. Baru nak explore.

By default, tiada MP3 player. Tetapi boleh download Real Player. Untuk membaca ada Palm Reader, Adobe Reader & Doc To Go. Personally saya prefer .pdf kerana mudah didapati. Ebook perlu dibayar. Guna Photo Suite utk lihat gambar. Application video ada Kinoma Player, juga perlu didownload. Tapi masih tak diguna kerana tak tau formatnya.

No comments: