Sunday, October 16, 2005

Joke tentang Striker Liverpool

Joke yang bermain di kepala bila tengok Liverpool main. Satu pasukan yang menang European Champion League tapi suffer di English Premier League.

S: Kenapa Cisse tak dapat jaringkan banyak gol?
J: Cisse ni laju. Tapi dia masuk selalunya second half. Selalunya defender dah malas nak mark. Depa pakat pasang perangkap offside je. Kalau one by one dengan defender, dia bawak lari bola dan pecut laju habis. Terlampau laju sampai terlajak ke hujung stadium.
S: Kenapa Crouch tak ada sebiji pun gol?
J: Dia kan tinggi. Tapi terlampau tinggi. Masa training depa terpaksa tinggikan palang gol pasal dia tak nampak kat mana kedudukan gol.

Cadangan untuk memperbaiki persembahan kedua pemain:
Cisse: Bagi dia main dari first half, tapi letak dia di belakang defender. Kalau dia lari terlampau laju sekurang-kurangnya taklah sampai terlajak ke hujung stadium.
Crouch: Semasa sesi latihan, skil yang perlu diajar kepada pemain ini adalah menimbang bola dengan kepala dan dada. Sekiranya dia sudah mahir dengan skil tersebut, ajar pula dia berlari sambil menimbang bola. Strateginya ialah Crouch tidak mampu disaingi di udara. Pemain pertahanan tidak akan dapat menyentuh bola sekiranya bola hanya berlegar di dada dan kepala. Bawa terus ke gol dan score.

Tambahan: Sabtu lepas Cisse score gol tunggal perlawanan Liverpool-Blackburn. So OK ler.

No comments: